Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

«Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;»

από τον Στέλιο Παπαδονικολάκη

Ένας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά με έναν φοιτητή του στο αμφιθέατρο του πανεπιστημίου, για την σχέση μεταξύ… επιστήμης και πίστης στον Θεό.
Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;

Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.
Καθηγητής: Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτητής: Φυσικά.
Καθηγητής: Είναι ο … Θεός παντοδύναμος;

Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους. Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;
Φοιτητής:
Καθηγητής: Δεν μπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε νεαρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Είναι καλός ο διάβολος;

Φοιτητής: Όχι.
Καθηγητής: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;

Φοιτητής: ο … Θεός.
Καθηγητής: Σωστά.. Πες μου παιδί μου, υπάρχει κακό σ’ αυτόν τον κόσμο;

Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα, σωστά;

Φοιτητής: Ναι.

Καθηγητής: Άρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;

Φοιτητής:
Καθηγητής: Υπάρχουν αρρώστιες; Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ’ αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;

Φοιτητής: Μάλιστα.
Καθηγητής: Λοιπόν, ποιος τα δημιούργησε;

Φοιτητής:
Καθηγητής: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;

Φοιτητής: Όχι, κύριε.
Καθηγητής: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;

Φοιτητής:…Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι.
Καθηγητής: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;

Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;

Φοιτητής: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.
Καθηγητής: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της επιστήμης.


Φοιτητής: Κύριε καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε θερμότητα;

Καθηγητής: Ναι.
Φοιτητής: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε κρύο;

Καθηγητής: Ναι.

Φοιτητής: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη, που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε, είναι απλά η απουσία της.
Στην αίθουσα επικρατεί σιγή…
Φοιτητής: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονομάζουμε σκοτάδι;

Καθηγητής: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;
Φοιτητής: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως, κανονικό φως, λαμπερό φως, εκτυφλωτικό φως.. Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

Καθηγητής: Που θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ μου;
Φοιτητής: Κύριε, θέλω να καταλήξω ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική…

Καθηγητής: Ελαττωματική!; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;
Φοιτητής: Κύριε καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας. Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος, ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε καθηγητά, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα, αυτήν την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου κάτι, κύριε καθηγητά. Διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;

Καθηγητής: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και βέβαια.
Φοιτητής: Έχετε ποτέ παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;

Καθηγητής: ...
Φοιτητής: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταματά ποτέ, τότε διδάσκεται την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;

Καθηγητής: ...
Φοιτητής (προς την τάξη): Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του κ. καθηγητή; Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του κ. καθηγητή; Κανένας. Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, η επιστήμη μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε. Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

Καθηγητής: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη σου, παιδί μου.
Φοιτητής: Αυτό είναι, κύριε.. Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά..

Το όνομα του νεαρού φοιτητή ήταν

ALBERT EINSTEIN.

Ο Στέλιος Παπαδονικολάκης είναι μαθηματικός εκπαιδευτικός των Εκπαιδευτηρίων  Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ.

Advertisements

Tagged as: , , , , , ,

3 Σχόλια »

  1. Μπράβο κύριε Στέλιο, φοβερό.

  2. Ο καθηγητής έχει δίκιο. Πώς μπορούμε να πιστεύουμε σε κάτι το οποίο ούτε βλέπουμε,ούτε ακούμε αλλά είναι μέσα στην ψυχή του ανθρώπου μέσα από μια δύναμη, της «αγάπης» , του «καλού» ή όπως αλλιώς το εκφράζει ένας άνθρωπος. Αυτά που αναφέρει ο φοιτητής (σκοτάδι,κρύο) είναι πολύ απλά κατανοητά φαινόμενα της φύσης τα οποία ο άνθρωπος δεν θα τα ανακαλύψει ποτέ πλήρως (πώς δημιουργήθηκαν, γιατί υπάρχουν). Όσο γι’αυτό με τον εγκέφαλο του καθηγητή: η επιστήμη έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε να μπορούμε να κάνουμε ακτινογραφία και να δούμε πως είναι ο εγκέφαλός μας και πως λειτουργεί. Τώρα για την πίστη…..χμμμ δεν νομίζω πως η πίστη είναι το συναίσθημα ή όπως αλλιώς μπορούμε να το πού με το οποίο κρατάει τα πάντα ζωντανά, αλλά η το μυαλό του ανθρώπου και τα συναισθήματά του τα οποία κρατάνε τα πάντα ζωντανά στον άνθρωπο (αναμνήσεις, κτλ.) . Το συμπέρασμά μου; η επιστήμη ψάχνει το πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος, ενώ η θρησκεία το ποιος δημιούργησε τον κόσμο. Εφόσον αν ένας άνθρωπος δεν θέλει να «δει» και να πιστέψει κάτι το οποίο δεν μπορεί να δει δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Επίσης κάποιοι άνθρωποι (συνήθως οι «μεγάλοι με τα χρήματα) ακολουθούν τον «κακό» τον δρόμο (και όχι μόνο αυτοί) του Σατανά, αυτό είναι επίσης ένα δικαίωμα του ανθρώπου καθώς το «κακό» δημιουργήθηκε απ΄το «καλό». Δυστυχώς δεν μπορώ να μιλήσω για τα θρησκευτικά μου πιστεύω και γι’αυτό το λόγο θα τελειώσω εδώ το σχόλιό μου. Αυτό που όμως θέλω να προσθέσω είναι το ότι ένας άνθρωπος είναι αρκετά δυνατός ναι σταθεί μόνος του χωρίς την «βοήθεια» ενός μεγαλύτερου όντος και το ότι ο θάνατος μπορεί να είναι το τελείωμα της ζωής αλλά δεν χρειάζεται και φόβο από τους ανθρώπους. Λοιπόν εγώ αυτά είχα να πω.

  3. Χωρίς τον Θεό δεν θα είχε καταφέρει κανείς τίποτα.Θα σου γράψω κάτι που άκουσα στο ραδιόφωνο της Εκκλησίας. Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος ότι αληθεύει αλλά στον συγκεκριμένο σταθμό δεν λένε ανοησίες. Κάποτε δημιουργήθηκε ένα θεόρατο υπερωκεάνιο και ήταν έτοιμο να αρχίσει το ταξίδι του.Πριν σαλπάρει το πλοίο ο καπετάνιος είπε το εξής » ούτε ο Θεός δεν μπορεί να σταματήσει αυτό το καράβι.» Το όνομα του πλοίου ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ. Τα πάντα χρείαζονται την ευλογία του Θεού. Όσο για την πίστη θα σου πω ότι τα αμέτρητα θαύματα που καταγράφονται στην Ιερά μας Παράδοση έχουν ως προυπόθεση την πίστη. Και η εγκυρότητα των θαυμάτων αυτών είναι αδιαμφισβήτητη. Εκείνο τον γλυκό λόγο του Χριστού »η πίστις σου σέσωκέ σε» πρέπει να τον έχουμε στο νου μας πάντα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: