Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

Michael Jackson

της Α΄ Γυμνασίου

mj1

Ο Μάικλ Τζόζεφ Τζάκσον ήταν αμερικανός μουσικός, τραγουδιστής, χορευτής, συνθέτης και παραγωγός. Θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στην ιστορία της μουσικής και του θεάματος. Είναι ευρέως γνωστός ως «Βασιλιάς της Ποπ». Τιμήθηκε μεταξύ άλλων μετά θάνατον με Βραβείο Γκράμι για το σύνολο της προσφοράς του.

Τα παιδικά του χρόνια                                              

Γεννήθηκε στο Γκάρι της Ιντιάνα στις 29 Αυγούστου το 1958. Στις περισσότερες βιογραφίες ή σε κάθε απόπειρα αναδρομικής ψυχογραφίας του βασιλιά της pop , αυτή η περίοδος περιγράφεται πάντα με μελανά χρώματα είναι τα «δύσκολα χρόνια» ενός «βαριά κακοποιημένου παιδιού». Ναι, αλλά το «παιδί» ήταν ο Michael Jackson. Θα ήταν διαφορετικός αν είχε μεγαλώσει αλλιώτικα, με «φυσιολογικούς» γονείς, σε ένα «κανονικό», προστατευμένο περιβάλλον αγάπης και αποδοχής; Θα γινόταν καλλιτέχνης χαρισματικός, pop star, μύθος; Μπορεί ναι, μπορεί όχι . Το μόνον βέβαιο είναι πως για τον Michael τα πρώτα χρόνια της ζωής του ήταν σαν «ένας περίπατος σε μια σκοτεινή τρύπα», ένας διαρκής τρόμος που, άθελά του τον καθήλωσε στην εμμονική αναζήτηση μιας πλασματικής, ιλουστρασιόν παιδικότητας . Μιας χαμένης Neverland , με τον νεαυτό του στο ρόλο του Piter Pan, να κυνηγάει αιώνια την σκιά του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως τραγουδιστής της Motown με το συγκρότημα The Jackson 5 (αποτελούμενο από τα αδέλφια Jackson), στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

mj2

Ενώ ήταν ακόμη μέλος των The Jackson 5, το 1971 ξεκίνησε τις πρώτες σόλο ηχογραφήσεις του στην ίδια εταιρία. Το 1975 το συγκρότημα αποχώρησε από τη Motown και εντάχθηκε στο δυναμικό της Epic αλλάζοντας το όνομα σε The Jacksons. Ο Τζάκσον άρχισε ουσιαστικά τη σόλο σταδιοδρομία του το 1979 με τον δίσκο Off the Wall (τυπικά αποχώρησε από τους The Jacksons το 1987). Από τότε, είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους εμπορικά καλλιτέχνες στην ιστορία της μαύρης μουσικής και ένας από τους πιο επιτυχημένους σόλο καλλιτέχνες συνολικά στην ιστορία της μουσικής. Σε μια συνέντευξη του είπε «Είμαι μαύρος Αμερικανός και περήφανος για τη φυλή μου. Είμαι περήφανος για αυτό που είμαι. Έχω μεγάλη  περηφάνια και αξιοπρέπεια».

Πως ξεκίνησε η καριέρα του.

Πρώτη φορά τραγούδησε μπροστά σε κοινό σε μια χριστουγεννιάτικη σχολική γιορτή  όταν ήταν 5 ετών. Την επόμενη χρονιά , μαζί με τον αδελφό του Marlon μπήκαν στο οικογενειακό γκρουπ, τους Jackson Brothers (που στην αρχή τους αποτελούσαν ο Jackie, Jermain και  o Tito) παίζοντας  congas και ταμπουρίνο . Παρά την φυσική , παιδική του συστολή (που ποτέ δεν ξεπέρασε εντελώς ), Ο  Michael ήταν γεννημένος για την σκηνή. Τραγουδούσε και χόρευε καλύτερα από τα αδέλφια του.

Δισκογραφία.

Ο δίσκος Thriller, που κυκλοφόρησε στις 30 Νοεμβρίου του 1982, κατέκτησε τον τίτλο του πρώτου σε πωλήσεις δίσκου στην ιστορία, και παραμένει έως σήμερα το άλμπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, έχοντας πουλήσει 105 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως σύμφωνα με το Guinness World Records.

mj3

Έμεινε στην κορυφή του Billboard album chart για 37 εβδομάδες, κέρδισε 8 βραβεία Grammy και 7 τραγούδια του ανέβηκαν στο Τop10. Εκτός από τα άλμπουμ του, ο Τζάκσον κατέχει επίσης 13 τραγούδια στα 100 δημοφιλέστερα τραγούδια του περιοδικού Billboard, συμπεριλαμβανόμενων των «Don’t Stop ‘Til You Get Enough», «Rock With You», «Billie Jean», και «Beat It» καθώς και επιπλέον τέσσερα τραγούδια με τους Jackson 5. Οι ιδιαίτερες χορευτικές του κινήσεις, οι ταινίες μικρού μήκους, και η ποπ εμφάνισή του έχουν εμπνεύσει και επηρεάσει πολλούς σημερινούς τραγουδιστές, όπως οι Usher, Britney Spears, Beyoncé Knowles, Omarion και Justin Timberlake μεταξύ άλλων.

Δείτε το βίντεο

 

Αποσπάσματα από συνεντεύξεις που είχε δώσει.

Είχα σπυράκια σε όλο μου το πρόσωπο και ντρεπόμουν τόσο πολύ! Απέφευγα να κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη .Έκρυβα το πρόσωπό μου και έκλαιγα κάθε μέρα. Αγαπώ τον πατέρα μου , αλλά δεν τον  ξέρω καθόλου . Μερικές φορές νιώθω θυμό, αλλά δεν τον ξέρω καλά. Η μητέρα μου είναι υπέροχη . Για μένα είναι η τελειότητα .Εύχομαι απλά να μπορούσα να καταλάβω τον πατέρα μου . Υπάρχει μέσα μου πολλή πίκρα για το παρελθόν μου . Με κοιτούσε ,με ήθελε , δεν ξέρω εάν ήμουν το χρυσό παιδί ή κάτι τέτοιο αλλά ήταν πολύ αυστηρός μαζί μου , πολύ σκληρός και άγριος . Μερικές φορές τον έβλεπα να έρχεται προς το μέρος μου και έκανα εμετό. Τον αγαπώ όμως και τον συγχωρώ.

Δεν είμαι ποτέ ευχαριστημένος με ό,τι και αν κάνω . Είμαι τελειομανής  και αυτός είναι ο χαρακτήρας μου.

Τα παιδιά είναι ολόκληρος ο κόσμος μου. Ξυπνάω το πρωί και ετοιμάζομαι για την μέρα μόνο για το χατίρι τους . Έχω δηλώσει πως αν δεν είχα παιδιά θα αυτοκτονούσα. Αλήθεια είναι . Τους ετοιμάζω πρωινό, τους αλλάζω πάνες , αν θέλουν να διαβάσουμε , τους διαβάζω πολλές ώρες ,  παίζουμε κρυφτό , κυνηγητό και περνάμε υπέροχα μαζί. Μοιάζω στον πατέρα μου πολλές φορές . Είναι δυνατός, μαχητής . Μου μάθαινε πάντα να έχω  θάρρος , αυτοπεποίθηση και να πιστεύω στα ιδανικά μου. Και ό,τι και να συμβεί κανένα αστέρι δεν είναι πολύ ψηλά για να μη μπορώ να  το φτάσω και ποτέ δεν το βάζω κάτω.

mj4

Ο Michael Jackson πέθανε στις 25 Ιουνίου 2009 στην πολυτελή κατοικία που νοίκιαζε στον αριθμό 100 της οδού North Carolwood Drive, στην περιοχή Holmby Hills του Λος Άντζελες  από αδιευκρίνιστα αίτια.

mj5

Το κείμενο επιμελήθηκαν οι μαθητές Μαριάννα Αγγελοπούλου, Εβελίνα Γκίκα, Ελένη Σκυριανού  και Χρήστος Τσέλιος της Α΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Ι. Τσιαμούλη.

Tagged as: , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

