Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

Ο μικρός Πάμπλο και τα σχήματα…

Πατήστε και απολαύστε ένα υπέροχο παραμύθι

της Α΄ Δημοτικού 2011-2012

         Ο μικρός Πάμπλο δε συμπαθεί τα Μαθηματικά και ιδιαίτερα τα σχήματα, παρά την επιμονή της δασκάλας ότι, όπου και να κοιτάξει κανείς μπορεί να τα δει. Του αρέσει μόνο να ζωγραφίζει…  Ένα παράξενο ταξίδι σε όλον τον κόσμο φέρνει τον Πάμπλο σε επαφή με τον Παρθενώνα, το Λευκό Πύργο,  τον Πύργο της Πίζας, το Κολοσσαίο, το Big Ben, έναν οικισμό ινδιάνων, τα ιγκλού των Εσκιμώων και τις Πυραμίδες της Αιγύπτου και τον κάνει να αλλάξει γνώμη… Είναι άραγε αυτή η αλλαγή σημαντική μόνο για τον ήρωά μας… ή μήπως και για ολόκληρη την ανθρωπότητα; Διαβάστε το παραμύθι και θα λύσετε κάθε σας απορία!

     Το παραμύθι αυτό είναι αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας των μαθητών της Α’ Τάξης 2011-’12, στο πλαίσιο της εργασίας Σχήμα.. Λόγου & Τέχνης με την κατεύθυνση της εκπαιδευτικού, Σοφίας Αποστόλου. 

 

      Ήταν κάποτε ένα πολύ έξυπνο και ταλαντούχο παιδί, ο Πάμπλο. Του άρεσε να ζωγραφίζει συνέχεια…

Στο σχολείο δεν τα πήγαινε πολύ καλά και η δασκάλα του έλεγε συχνά : «Είσαι τόσο ικανός! Χρησιμοποίησε το μυαλό σου!» Αλλά ο Πάμπλο ήθελε μόνο να ζωγραφίζει!

lili1Δημήτρης Α.

 Μια μέρα η δασκάλα ανέθεσε στα παιδιά να κάνουν μια εργασία με θέμα τα σχήματα. «Πάμπλο, από εσένα θέλω μια ιδιαίτερη κατασκευή. Θέλω να φτιάξεις κάτι πρωτότυπο με τα γεωμετρικά σχήματα που μάθαμε».

lili2Δημήτρης Γκ.

Όλη τη νύχτα πάλευε, μα τίποτα! Ούτε τα κατάφερνε ούτε είχε την όρεξη να ασχολείται με Μαθηματικά, Γεωμετρία και κατασκευές. Αυτός ήθελε μόνο να ζωγραφίζει… «Μα πού χρησιμεύουν όλα αυτά; Σχήματα, στερεά… πφφ….. άχρηστα πράγματα», είπε και έσπρωξε ό, τι είχε φτιάξει.

lili3Γιάννης Κ.

Αλλά η δασκάλα έλεγε: «Να θυμάστε, παιδιά: «Όλα γύρω μας είναι φτιαγμένα από σχήματα!»

Κι ενώ τα λόγια της τριγύριζαν στο μυαλό του, έσκυψε πάνω στα χαρτόνια και τα γεωμετρικά όργανα κι αποκοιμήθηκε γλυκά.

lili4Νικόλας Η.

 Στον ύπνο του είδε πως επιτέλους έφτασε το καλοκαίρι και μαζί με τους γονείς του ξεκίνησαν ένα ταξίδι σε όλον τον κόσμο.

lili5Θάνος Γ.

 Ο Πάμπλο ήταν πανευτυχής! Σε όλη τη διαδρομή παρακολουθούσε καθετί. Όλα όμως του θύμιζαν γεωμετρικά σχήματα και στερεά. Τα σήματα της τροχαίας ήταν σαν τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλοι, εξάγωνα, ρόμβοι!

 lili6Στέλλα Π.

Τα κτήρια ήταν άλλοτε σαν ορθογώνια, άλλοτε σαν τετράγωνα κι άλλοτε σαν πεντάγωνα με στέγες τριγωνικές και παράθυρα τετράγωνα ή στρογγυλά.

lili7Μαρία Π.

Οι σημαίες των διάφορων χωρών απ’ όπου περνούσαν ήταν κι αυτές φτιαγμένες από σχήματα: η ελληνική, η ιταλική, η γαλλική, ….όλες!

 lili8 Μάριος Ν.

Πρώτη τους στάση η Αθήνα με τον εντυπωσιακό Παρθενώνα. «Χτίστηκε πριν περίπου 2.500 χρόνια και ήταν αφιερωμένος στη θεά Αθηνά, προστάτιδα της Αθήνας», είπε η ξεναγός. Μα ο Πάμπλο κοιτάζοντας το ναό σκεφτόταν εκείνα τα ορθογώνια παραλληλεπίπεδα που τους είχε δείξει η δασκάλα.

lili9                                                                                                                                                                                          Μαριλίδα Α.

Επόμενη στάση η Θεσσαλονίκη! «Ωωω!» έκανε ο Πάμπλο όταν αντίκρισε το Λευκό Πύργο. «Ένας κύλινδρος!»

lili10Σταμάτης Μ.

Έπειτα στην Ιταλία είχε την ευκαιρία να δει έναν άλλο κύλινδρο αλλά λιγάκι στραβό!

Τον πύργο της Πίζας!

lili11Λάμπρος Μ.

Στην Ιταλία άλλωστε επισκέφτηκε και το Κολοσσαίο… ένα από τα 7 θαύματα  του κόσμου… και ο τρίτος κύλινδρος που αντίκριζε στο ταξίδι του  ο Πάμπλο.

lili12Αποστόλης Τ.

 Δεν άργησαν να φτάσουν στην Αγγλία …. «Ντοοοοον!» Η ώρα έδειξε πέντε ακριβώς και ο Πάμπλο σήκωσε τα μάτια του και είδε το επιβλητικό ορθογώνιο κτίσμα του Big Ben με το τεράστιο ρολόι σε σχήμα κύκλου. «Μα είναι δυνατόν; Όλα πια μου θυμίζουν τα σχήματα!»Προβληματισμένος αλλά χωρίς να χάνει το κέφι του συνέχισε το ταξίδι του.

lili13Χρύσα Π.

Επόμενη στάση η Βόρεια Αμερική. Εκεί επισκέφτηκαν έναν οικισμό Ινδιάνων. Έκανε μάλιστα και μια φίλη την…. «Τετράγωνη Λογική»! Της είχαν δώσει αυτό το όνομα, γιατί ζύγιζε ό, τι έκανε στη ζωή της

κι αποφάσιζε μετά από πολλή σκέψη.

lili14Ευαγγελία Σ.

 Σύντομα όμως ο Πάμπλο άρχισε να  βλέπει στις σκηνές των Ινδιάνων τους κώνους που είχε μάθει στο σχολείο. Τα λόγια της δασκάλας τώρα άρχισαν να αποκτούν νόημα για τον Πάμπλο.

lili15Λυδία Α.

Όταν μάλιστα επισκέφτηκαν το Βόρειο Πόλο και είδε τα σπιτάκια των γλυκών Εσκιμώων, τα ιγκλού, που ήταν φτιαγμένα από κύβους πάγου,  πήρε τη μεγάλη απόφαση!

lili16Δέσποινα Σ.

«Μαμά, μπαμπά… θέλω να γυρίσουμε σπίτι! Έχω αφήσει κάτι για το σχολείο στη μέση και πρέπει να το τελειώσω». «Πριν, όμως, θα ‘θελα να πάμε στην Αίγυπτο. Εκεί η δασκάλα μας είπε ότι υπάρχουν κάτι υπέροχα κτήρια… που φτιάχτηκαν για τους Φαραώ».

lili17Όλγα Π.

 «Ηρέμησε, παιδί μου, είναι καλοκαίρι!» είπε η μαμά. «Δεν έχεις σχολείο! Σε λίγες μέρες, όμως, πράγματι θα πάμε στην Αίγυπτο».

lili18 Χάρης Μ.

    «Θα επισκεφτούμε μάλιστα και τον Νείλο, ένα από τα δυο πιο μεγάλα ποτάμια του κόσμου.»

lili19Γιώργος Χ.

Πράγματι ο Πάμπλο είχε τη χαρά να θαυμάσει από κοντά αυτά τα υπέροχα κτίσματα που έλεγε, τις Πυραμίδες! Ίδιες κι απαράλλαχτες μ’ αυτές που είχαν δει στο βιβλίο των Μαθηματικών.

lili20Γεωργία Τ.

  …….Ντριιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιν…χτύπησε το ξυπνητήρι πάνω στο  κομοδίνο του Πάμπλο.

lili21Χαρά Π.-Β

 Ο μικρός σηκώθηκε απότομα απ’ το γραφείο του, όπου είχε αποκοιμηθεί κι έτρεξε να κλείσει το …. ολοστρόγγυλο, σαν κύκλο ξυπνητήρι του!

lili22Δήμητρα Κ.

 «Πω, πω! Τι ωραίο όνειρο ήταν αυτό! Τελικά η κυρία μας είχε δίκαιο… τα πάντα είναι φτιαγμένα από σχήματα! Τι κουτός που ήμουν τόσον καιρό !!!

lili23Ανδρέας Κ.

Την άλλη μέρα ο Πάμπλο έφτιαξε την ωραιότερη και πιο πρωτότυπη  κατασκευή που είχε δει ποτέ της η δασκάλα: έναν άνθρωπο με τα μέλη του σώματός του φτιαγμένα από σχήματα, που τον ονόμασε «κύριο Σχηματούλη»!

 lili24Χρήστος Κ.

Από τότε ο φίλος μας αγάπησε τα σχήματα όσο και τις ζωγραφιές του και τα γεωμετρικά όργανα όσο και τα πινέλα του.

lili25Θάνος Β.

Μετά από πολλά χρόνια έγινε ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους του κόσμου, ο γνωστός Πάμπλο Πικάσο.

 lili26Γεωργία Φ

 Ο Πικάσο ποτέ του δεν άφησε την αγάπη για τα σχήματα και πάντα  τα χρησιμοποιούσε στους πίνακές του!

lili27Ζαχαρούλα Κ.

Το παραμύθι αυτό είναι αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας των μαθητών της Α’ Τάξης 2011-2012, του Δημοτικού σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Ι. Τσιαμούλη στο πλαίσιο της εργασίας Σχήμα Λόγου & Τέχνης με την κατεύθυνση της εκπαιδευτικού, Σοφίας Αποστόλου.                                           

Advertisements

Tagged as: , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: