Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

Το ιδανικό σχολείο

Ιωάννα Γεωργακοπούλου, Αλεξάνδρα Παπαναστασίου, Ελπίδα Ροδοπούλου

Το εκπαιδευτικό σύστημα στις μέρες μας, δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για τη σωστή σταδιοδρομία του κάθε μαθητή. Έτσι, ο μαθητής αποφοιτώντας από το Λύκειο έχει σημαντικές ελλείψεις, που παίζουν καθοριστικό ρόλο για το μέλλον του. Ένα σχετικά μεγάλο μερίδιο ευθύνης ανήκει στους εκπαιδευτικούς.

idaniko1

Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Τις περισσότερες φορές εργάζονται χωρίς να αγαπούν αυτό που κάνουν, με αποτέλεσμα να μην έχουν μεταδοτικότητα απέναντι στους μαθητές. Οι δυσαρεστημένοι μαθητές από την κατάσταση αυτή, αρχίζουν να μην δίνουν την απαιτούμενη προσοχή στα μαθήματα και έτσι δεν υπάρχει η σωστή απόδοση. Το λάθος των περισσότερων καθηγητών είναι πως βάζουν το προσωπικό τους συμφέρον πάνω από τις επαγγελματικές υποχρεώσεις τους. Σημαντικό ρόλο επίσης, παίζει η διατύπωση των πληροφοριών στα σχολικά βιβλία, που δυσκολεύουν περισσότερο το έργο των καθηγητών.

Ωστόσο, ένα ιδανικό πρότυπο σχολείου που ονειρευόμαστε ως μαθητές είναι να γίνονται κάποια από τα παρακάτω:

  • Μαθήματα επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς είναι ένα θέμα που απασχολεί ηλικίες από 15-17 χρόνων και είναι πάρα πολύ σημαντικό, αφού μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να ξεκαθαρίσουν το τι θέλουν και να επιλέξουν με σωστά κριτήρια ποιο επάγγελμα θα τους ικανοποιεί.
  • Για την καλύτερη κατανόηση θετικών μαθημάτων, θα μπορούσαν να γίνονται παρουσιάσεις πειραμάτων. Έτσι οποιαδήποτε κενά θα καλύπτονταν και το διάβασμα του μαθητή στο σπίτι θα γινόταν σαφώς πιο εύκολο.
  • Προβολές ξενόγλωσσων ταινιών για την εξάσκηση και την καλύτερη εκμάθηση των ξένων γλωσσών.
  • Η γυμναστική ως μάθημα θα ήταν καλό να πραγματοποιείται σε καθημερινή βάση για την σωστή φυσική κατάσταση που είναι καλό όλοι να διαθέτουμε. Έτσι, η καλή φυσική κατάσταση των μαθητών, τους  γεμίζει με ευεξία οπότε υπάρχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα σε μαθήματα. Εξάλλου… (νους υγιής εν σώματι υγιεί).
  • Τα βιβλία που κάθε μαθητής πρέπει να έχει στο σχολείο είναι πολλά και βαριά με αποτέλεσμα να επιβαρύνει την σωματική του υγεία. Για αυτό θα ήταν καλό τα βιβλία να υπήρχαν σε ψηφιακή μορφή και σε κάθε μαθητή να δινόταν ένας φορητός υπολογιστής ώστε να μειώνονταν οι πιθανότητες προβλημάτων στη σπονδυλική στήλη.

idaniko2

  • Σημαντικό είναι οι εκπαιδευτικοί να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, δηλαδή: να είναι μεταδοτικοί και υπομονετικοί με τους μαθητές, να δείχνουν κατανόηση και ενδιαφέρον γι αυτό που κάνουν ώστε η εκπαίδευση να ελκύει τον μαθητή και όχι να τον απωθεί.
  • Τα βιβλία θα πρέπει να είναι έτσι διατυπωμένα ώστε ο μαθητής να τα κατανοεί και να μην τα αποστηθίζει χωρίς να τα καταλαβαίνει.
  • Να παρέχει το σχολείο περισσότερες καλλιτεχνικές δραστηριότητες (π.χ. παραστάσεις) διότι με αυτό τον τρόπο οι μαθητές όχι μόνο βελτιώνουν την αυτοπεποίθησή τους αλλά και αποκτούν ικανότητες που ίσως τις χρειαστούν στο μέλλον. Εξάλλου σημαντικό ρόλο για την καλή απόδοση ενός μαθητή είναι και η ψυχολογία του. Άρα είναι εξίσου σημαντικό να ψυχαγωγείται.
  • Θα μπορούσαν να γίνονται παραπάνω εκπαιδευτικές εκδρομές ώστε η εκπαίδευση να αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον και έτσι οι μαθητές να δίνουν την απαιτούμενη προσοχή.

idaniko3

Συνοψίζοντας, ελπίζουμε στα επόμενα χρόνια, να υπάρξουν κάποιες ουσιαστικές αλλαγές και βελτιώσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως οι παραπάνω για την καλύτερη εκμάθηση των σχολικών μαθημάτων.

Η Ιωάννα Γεωργακοπούλου, η Αλεξάνδρα Παπαναστασίου και η Ελπίδα Ροδοπούλου είναι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ.

idaniko4

 

 

Advertisements

1 Response »

  1. Πραγματικά συμφωνώ με ότι αναφέρθηκε στο άρθρο, αμφισβητώ όμως το πόσο αποτελεσματικές ακόμα και αυτές οι προτάσεις μπορουν να είναι για την βελτίωση του σημερινού ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το πρόβλημα δεν είναι στο πώς θα γίνονται τα μαθήματα αλλα στον ανυπαρκτο ηθηκοπλαστικο ρόλο του σχολείου. Τελειώνοντας όλη την εκπαιδευσή μας δεν πρέπει να γίνουμε απλά χρήσιμοι μορφωμένοι πολίτες αλλα πανω απ’όλα άνθρωποι με την πληρη σημασια της λέξεως. Οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετοπίσουμε οποιαδήποτε κρίση στη ζωη μας, έχοντας κριτική σκέψη και αμφοβολία για οτιδήποτε ακούμε η βλέπουμε. Αυτο είναι κάτι που πραγματι δεν στο μαθαίνει κανείς αλλά το κατακτας. Δεν πρέπει όμως το σχολέιο να έχει καποιον στοιχειωδη ρόλο σε όλη αυτή τη διαδικασία; Το ιδανικό σχολείο δεν προειποθέτει μόνο καλή διδασκαλια των αρχαίων, των μαθηματικών κλπ. πρεπει να δίνει μαθήματα ζωης! Να διδάσκει στα παιδια το πως να αγαπάνε, το πως να συνεργάζονται, το πως να σκεφτονται και το πως να ζουν αργοτερα στην κοινωνια. Το ιδανικό σχολείο λοιπον θα μπορούσε επίσης να έχει και μια διαδακτικη ωρα για το ‘μαθημα ζωης’ που θα προυποθέτει όχι μόνο πνευματική παιδεία αλλά και ψυχική. Με τον τρόπο αυτο θα βλέπουμε τους νέους να ξεπερνάνε τις άσχημες επιλογές των προηγούμενων γεννεών ξεφεύγοντας απο την υποκειμενική καθοδήγηση της οικογένειας. Η αληθινή παιδεία εξάλλου δεν χρειάζεται τόσο την γνώση όσο τα πνευματικά ερεθίσματα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: