Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

Ο Ναζισμός χτυπάει κόκκινο στα ελληνικά σχολεία!

Μάγδα Κατίκα, Παναγιώτης Βαλεντής

Ο ναζισμός είναι ένα δικτατορικό καθεστώς που αναπτύχθηκε στη Γερμανία το 1933 με ηγέτη το Χίτλερ, αλλά δεν περιορίστηκε στα χρονικά πλαίσια και όρια εκείνης της περιόδου.  Ο Έντσο Τραβέρσο αναφέρει ότι : «ο ναζισμός έχει μια ιστορία που δεν μπορεί να κατανοηθεί αποκλειστικά μέσα στα γεωγραφικά σύνορα της Γερμανίας και μέσα στα χρονικά όρια του 20ου αιώνα, η μελέτη του απαιτεί την υιοθέτηση μιας διαχρονικής και συνάμα συγκριτικής οπτικής». Σύμφωνα λοιπόν με αυτή την άποψη δεν θεωρείται παράλογη η πρόσφατη εξάπλωση του νεοναζισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η επικράτησή του είναι σίγουρα ένα δυσάρεστο φαινόμενο, αυτό όμως που τονίζει την τραγικότητα της κατάστασης είναι η ραγδαία εξάπλωσή του στις νεότερες ηλικίες.

kat1

Η άποψη ότι η ιστορία ανήκει απλά στο παρελθόν καταρρίπτεται για άλλη μια φορά, καθώς όλα είναι ένας φαύλος κύκλος. Όπως η άνοδος του Χίτλερ βασίστηκε στη χειραγώγηση των νέων, έτσι σήμερα η άνοδος νεοναζιστικών κομμάτων και ιδεών βασίζεται κατά κύριο λόγο στην πλήρη εκμετάλλευση της νεανικής άγνοιας. Αναζητώντας τα αίτια η πιο εύκολη λύση είναι να το αποδώσουμε σε νεανική επιπολαιότητα. Στην πραγματικότητα όμως η αιτία είναι κάπου πιο βαθιά.

Πρωτεύων λόγος της στροφής των νέων σε αυτές τις αντιλήψεις είναι η ανεπαρκής παιδεία. Τα σημερινά σχολεία προωθούν το μοντέλο ενός μαθητή που αποστηθίζει πληροφορίες  άκριτα, χωρίς να σκέφτεται. Αγνοώντας βασικές γνώσεις της ιστορίας και του πολιτισμού, γίνεται εύκολα υποχείριο και θύμα προπαγάνδας. Επακόλουθο είναι λοιπόν να παρασύρεται από νεοναζιστικές οργανώσεις. Εξάλλου τέτοιου είδους οργανώσεις βασίζονται στην έλλειψη μόρφωσης  των νέων και τους προβάλλουν την πλευρά της αλήθειας που τους συμφέρει, κατά το πλείστον παραποιημένη. Έτσι κι αλλιώς δεν χρησιμοποιούν το μυαλό των νέων αλλά τη δύναμή τους.

kat2Για μεγάλο διάστημα η εικόνα του μαθητή που προσεγγίζει τις ναζιστικές συμμορίες ήταν μονότονα στερεότυπη. Θεωρούνταν περιθωριοποιημένα στοιχεία, χωρίς επαφή και με τάση προς τον χουλιγκανισμό. Εδώ και λίγο καιρό η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει. Τα παιδιά που υιοθετούν νεοναζιστικές αντιλήψεις είναι απόλυτα αποδεκτά και αυτό δεν θεωρείται κάτι αφύσικο.

Μπορεί λοιπόν το σχολείο να επηρεάζει τους νέους κατά κύριο λόγο να πάρουν τέτοιου είδους αποφάσεις αλλά όλα ξεκινούν από το οικογενειακό τους περιβάλλον. Οι σύγχρονες οικογένειες δεν αφιερώνουν τον απαραίτητο χρόνο στα παιδιά τους, για να αποκτήσουν τις σωστές αξίες και ιδανικά. Δεν ενδιαφέρονται για τίποτα πέρα από τις βιοποριστικές τους ανάγκες. Ένα παιδί όμως χρειάζεται και πνευματική τροφή, που δυστυχώς τα περισσότερα παιδιά τη στερούνται. Αργότερα λοιπόν σαν έφηβοι θα κατευθυνθούν αλλού για να βρουν απαντήσεις όσον αφορά όχι μόνο πολιτικά αλλά πάσης φύσεως ερωτήματα. Από μια οικογένεια λοιπόν που αδιαφορεί για την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια του παιδιού της δεν είναι παράλογο να δημιουργηθεί ένας άνθρωπος, που δεν έχει σωστή κρίση των καταστάσεων.

Γενικότερα όμως ζούμε σε μια κοινωνία, που βιώνει έντονα μια πολιτική, οικονομική και γενικότερα πολιτισμική κρίση. Αναζητώντας μια διέξοδο από αυτή την κατάσταση και αγανακτισμένοι πλέον βλέποντας μια επαναλαμβανόμενη ιστορία καταφεύγουν πολλοί άνθρωποι σε ακραίες οργανώσεις. Έτσι κι αλλιώς και η ιστορία έχει αποδείξει ότι σε περιόδους κρίσης ενισχύονται τα άκρα. Ως επακόλουθο είναι η στροφή πολλών ανθρώπων ενάντια στους ξένους. Είναι εύκολο να αποδώσει κανείς ευθύνες πάνω σε αυτούς τους ανθρώπους, με σκοπό να κρύψει την δική του ευθύνη. Φυσικά μια τέτοια κοινωνία επηρεάζει άμεσα τους νέους και τις αντιλήψεις τους. Ζώντας σε ένα περιβάλλον που κατά το πλείστον αποτελείται από ρατσιστικές αντιλήψεις είναι εύκολο να τις ασπαστείς.

kat3

Τέλος, πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση. Καλό θα ήταν να υπάρχει μια πιο εκτενής αναφορά στις συνέπειες του ρατσισμού στα σχολεία, για να μπορούν οι νέοι να γνωρίζουν και να ενημερώνονται. Οι ίδιο οι μαθητές και γενικότερα οι νέοι όμως πάνω από όλα πρέπει να καταπολεμήσουν αυτό το φαινόμενο. Οφείλουν πριν υιοθετήσουν τέτοιες αντιλήψεις να ενημερώνονται. Το μέλλον παρ’όλα αυτά είναι ελπιδοφόρο…

kat4

Η Μάγδα Κατίκα και ο Παναγιώτης Βαλεντής είναι μαθητές της Α΄ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: