Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

ΟΠΕΡΑ GARNIER

της Εβελίνας Γκίκα, Περσεφόνης Πολυζώνη και Ελένης Σκυριανού

Όλα ξεκίνησαν το 1861. Παριζιάνοι εργάτες μετατρέπουν το κέντρο του Παρισιού σε εργοτάξιο, θέτοντας τα θεμέλια για ένα από τα πιο σημαντικά έργα: το μεγαλύτερο κτήριο Όπερας στην πόλη. Το έργο είχε ανατεθεί από τον αυτοκράτορα Ναπολέοντα Γ’ στο πλαίσιο του σχεδίου ανασυγκρότησης του Παρισιού. Και ενώ 12.000 τ.μ. είχαν εκκαθαριστεί, μια ατελείωτη ροή νερού πάνω στο βαλτώδες έδαφος ανακόπτει απότομα τις εργασίες. Το 1875, ο αρχιτέκτονας Charles Garnier καταφέρνει να φέρει σε πέρας το έργο, δημιουργώντας την Όπερα του Παρισιού, γνωστή πλέον ως Palais Garnier.  Στόχος του αρχιτέκτονα ήταν να δημιουργήσει μια εκλεκτική σύνθεση, να συνδυάσει δηλαδή όλους τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς σε ένα κτήριο. Η μεγαλοπρεπής δομή του κτηρίου αναδεικνύεται μέσα από περίτεχνες αρχιτεκτονικές μορφές, των εσωτερικών χώρων. Ωστόσο, το αντιφατικό στοιχείο είναι ότι η Όπερα του Garnier είχε χαρακτηριστεί την εποχή της δημιουργίας της ως αξιοσημείωτη στην απλότητά της, στη σαφήνεια και στη λογική της.

garnier1

Ο Γάλλος συγγραφέας Gaston Leroux μεγάλωσε στο Παρίσι ακούγοντας διάφορες μυθικές φήμες, και το 1910 τις μετουσίωσε σε ένα από τα πιο διάσημα love story: Το Φάντασμα της Όπερας.

Η Όπερα του Παρισιού επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας με την ίδια μορφή που περιγράφεται στο μυθιστόρημα. Καταλαμβάνει συνολικά 3 στρέμματα και ξεχωρίζει για τη δαιδαλώδη και χαοτική της οργάνωση. Έχει συνολικά 17 ορόφους, οι 7 από τους οποίους βρίσκονται κάτω από τη σκηνή. Η αίθουσα της Όπερας καταλαμβάνει μόνο το 1/5 του κτηρίου. Το βαθύ κόκκινο και το χρυσό κυριαρχούν στο καμπυλόμορφο αμφιθέατρο με τα 1.900 βελούδινα καθίσματα. Κυριαρχεί το φώς, που προέρχεται από τον κρυστάλλινο πολυέλαιο της οροφής, βάρους 6 τόνων. Τα αγάλματα, η οροφή, η κεντρική σκάλα, τα πολυτελή υφάσματα, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, οι ταπετσαρίες, οι αλληγορικές μορφές… όλα τους έχουν σχεδιαστεί από τον Charles Garnier ως ένα γοητευτικό θεατρικό σκηνικό.

 garnier2

garnier3garnier4

  ΜΟΥΣΕΙΟ – ΟΠΕΡΑΣ

Η Βιβλιοθήκη-Μουσείο Όπερα διατηρεί σημαντικές πηγές για την αρχιτεκτονική του Palais Garnier, σκηνικά των έργων, κοστούμια, προγράμματα, κοσμήματα, και αρχεία που αφορούν παραστάσεις, που ανέβηκαν επί τρεις αιώνες από την Ακαδημία Μουσικής και Χορού.

garnier5

Από το 1935, η Εθνική Βιβλιοθήκη ανέπτυσσε και μια άλλη δραστηριότητα. Εκείνη της Βιβλιοθήκης-Μουσείου της Όπερας. Παρουσίαζε χειρόγραφα, παρτιτούρες, δοκίμια, κλπ που προέρχονταν στη BΝF από τα αρχεία της Όπερας του Παρισιού, που δημιουργήθηκε το 1866. Το μουσείο της Όπερας άνοιξε τις πύλες του για το κοινό το 1881.

garnier6

Η Βιβλιοθήκη – Μουσείο της Όπερας αρχικά στεγαζόταν στην πρώην «Αίθουσα του Αυτοκράτορα» του Palais Garnier του Ναπολέοντα III. Η τρέχουσα διαμόρφωση της Βιβλιοθήκης-Μουσείο της Όπερας έγινε το 1991. Περιλαμβάνει το αναγνωστήριο και προσωρινές εκθέσεις, καθώς και μόνιμες συλλογές.

 Περιηγηθείτε στην Όπερα του Palais Garnier

http://www.360cities.net/image/opera-garnier-paris-2

Η Εβελίνα Γκίκα, η Περσεφόνη Πολυζώνη και η Σκυριανού Ελένη είναι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ.

garnier7

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: