Ηλεκτρονικο Περιοδικο των Εκπαιδευτηριων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

της Εμμανουέλας Σωτηροπούλου, της Μαριάννας Καρατζαφέρη, της Μάγδας Κατίκα, της Άννας Φραγκογιαννάκη και του Παναγιώτη Βαλεντή.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, διαπιστώθηκε πως η πλειονότητα των ερωτηθέντων δεν είχε κάποια επαφή με την ποίηση, χωρίς όμως να είναι αρνητικοί απέναντι στο ενδεχόμενο μιας μελλοντικής γνώσης. Αρκετοί ήταν αυτοί που θα ήθελαν να υπήρχε ένα ξεχωριστό μάθημα ποίησης, καθώς πιστεύουν πως μέσα από την ποίηση έχουν πολλά να αποκομίσουν για τη ζωή τους.

Οι πρώτες ερωτήσεις που καλούνταν οι μαθητές να απαντήσουν ήταν βασισμένες στις γνώσεις που είχαν όσον αφορά κάποιους ποιητές. Οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν ποικίλες, υπήρχαν μαθητές που γνώριζαν αρκετούς ποιητές, ενώ κάποιοι άλλοι δεν μπήκαν καν στον κόπο να μας απαντήσουν. Κατά μέσο όρο ένα μαθητής γνωρίζει 5-6 ποιητές. Το θέμα είναι ότι μέσα από ερωτήσεις διαπιστώσαμε, πως η γνώση των ποιητών δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ονομαστική.

Το παρακάτω διάγραμμα αναφέρεται στο ποσοστό των μαθητών που γνωρίζουν το έργο κάποιων ποιητών, έναντι αυτών που απλά τους γνωρίζουν ονομαστικά

ereyna1

Τα αποτελέσματα της έρευνας μάς αποκάλυψαν επίσης, πως οι μαθητές θεωρούν σε ένα μεγάλο βαθμό το εκπαιδευτικό σύστημα υπεύθυνο για την άγνοιά τους. Οι απαντήσεις στην ερώτηση εάν η διδασκαλία της λογοτεχνίας είναι σωστή στα σχολεία, δεν είχε μεγάλη απόκλιση, καθώς σχεδόν ομόφωνα οι μαθητές δήλωσαν πως η διδασκαλία είναι ανεπαρκής. Σαν λύση σε αυτό το πρόβλημα δόθηκε η δημιουργία ενός ξεχωριστού μαθήματος ποίησης, όπου οι μαθητές θα διδάσκονταν κάποια γνωστά ποιητικά έργα. Πολλοί από τους ερωτηθέντες λοιπόν δήλωσαν υπέρ αυτής της άποψης.

Παρακάτω είναι μια απεικόνιση των μαθητών που επιθυμούν ένα μάθημα ποίησης, έναντι αυτών που πιστεύουν ότι η τωρινή διδασκαλία είναι σωστή

ereyna2

Οι τελευταίες ερωτήσεις αφορούσαν τη γνώμη των μαθητών πάνω στην ποίηση. Η πρώτη ερώτηση αυτής της κατηγορίας ήταν αν η ποίηση θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη στη ζωή τους. Οι απαντήσεις ήταν σαφείς, καθώς η πλειονότητα δήλωσε ότι μέσα στην ποίηση υπάρχουν αξίες που χρειάζονται για τη ζωή τους. Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι μέσα από την ποίηση μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, ενώ λίγοι από αυτούς έχουν ταυτιστεί συναισθηματικά με ένα ποίημα. Προς έκπληξή μας αρκετά μεγάλος ήταν ο αριθμός των παιδιών που θα επιχειρούσαν ή έχουν επιχειρήσει να γράψουν ένα ποίημα…

Παρακάτω απεικονίζονται τα αναλυτικά ποσοστά των μαθητών σε αυτές  τις ερωτήσεις

ereyna3

Η Εμμανουέλα Σωτηροπούλου, η Μαριάννα Καρατζαφέρη, η Μάγδα Κατίκα, η Άννα Φραγκογιαννάκη και ο Παναγιώτης Βαλεντής που διεξήγαγαν την έρευνα είναι μαθητές της Α΄ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Ι. ΤΣΙΑΜΟΥΛΗ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: